Atreveixi’s amb aquesta recepta sostenible! / ¡Atrévase con esta receta sostenible!

Decididament ha arribat l’hivern a Barcelona i els voluntaris del grup ho vàrem poder comprovar dissabte 18 al matí al davant del Corte Inglés de Maria Cristina, on hem estat realitzant la sortida de consum. Com ja sabeu, consistia en recordar-li al Corte Inglés la necessitat de que millori la seua política de compra de pescat a través d’unes postals nadalenques que havien de signar els clients, conscienciar a la gent de la situació actual dels oceans i la pesca i d’intentar fer d’aquests nadals uns nadals més sostenibles.

A les 9.15 arribàrem a la ofi; , esperat als que faltaven… i ràpidament taula, bosses i cadires en mà, i sense perdre temps, ens dirigírem cap al metro camí de Maria Cristina. Al cel, un grapat de núvols i sol: pintava bé.

Arribats a Maria Cristina, descobrim el fred i el vent i al intentar muntar la taula, ha aparegut el gran problema (segurament l’únic de tot el matí): era impossible que els informes, els plats i tota la resta es quedi a sobre de la taula sense anar-se’n per la Diagonal a cops de vent… Entre tant, els nostres portanveus (Ricardo i Sol) s’havien dirigit al Corte Inglés per a informar-los del per què de la nostra presència.

Mitja hora després, solucionats els problemes amb el vent, els disset voluntaris enfundats en forros polars i barrets verds, i amb les felicitacions, receptes i llistes vermelles en mà, estàvem a ple carrer, de persona en persona, de consumidor en consumidor, explicant els nostres motius i els nostres per què. I durant gairebé quatre hores, ens hem estat allà, intentant fer funcionar els bolígrafs, intentant no congelar-nos, responent als “Where is the Camp Nou?”, aguantant les declaracions d’amor d’alguns passejants… però, sobretot, conscienciant i explicant.

“Com que el rap i el bacallà està sobreexplotat?”; “L’aquicultura malmet l’entorn on es fa?”; “Savia lo de la tontyina vemella, però això del llagostí…”; “Ah però això del ‘arrastre’ encara ho fan?”; “Ens ho estem carregant tot, i mira que va car el peix!”; “Molt malament, lo del peix petit”; “No aconseguireu res però mercés pel vostre esforç”; “Signi’m tots dos, vinga, que cada petit gest suma”; “Atreveixi’s amb aquesta recepta sostenible!”; “Moltes mercés, que tingui Bon Nadal”.

Cap allà a les 14 ens hem tornat a reunir tots, hem férem recompte de postals nadalenques (436 postals signades en tot el matí), hem fet una foto family i hem entregat les postals a l’encarregat del Corte Inglés.

Després, guardada la taula i tot, metro, la ofi i cap a casa contents i satisfets amb els resultats de la jornada… i potser pensant en com farem ara nosaltres mateixos els Nadals més sostenibles.

———————————————————————————————————

Decididamente, ha llegado el invierno a Barcelona y los voluntarios del grupo lo pudimos comprobar delante del Corte Inglés de Maria Cristina, donde realizamos la actividad de consumo el pasado sábado día 18 de diciembre. Como ya sabéis, consistía en recordarle al Corte Inglés la necesidad de que mejore su política de compra de pescado a través de unas postales navideñas que tenían que firmar los clientes, así como concienciar a la gente de la situación actual de los océanos y la pesca, e intentar hacer de estas navidades unas fiestas más sostenibles.

A las 9.15 horas llegamos a la ofi. Allí, preparamos el material, resolvimos dudas de última hora, esperamos a los que faltaban… y rápidamente mesa, bolsas y sillas en mano, y sin perder tiempo, nos dirigimos hacia el metro camino de María Cristina. Al cielo un puñado de nubes y sol; pintaba bien.

Llegados a María Cristina, descubrimos el frío y el viento y, al intentar montar la mesa, apareció el gran problema (seguramente el único de toda la mañana): era imposible que los informes, los platos y todo el resto del material se quedase encima de la mesa sin irse por la Diagonal a golpes de viento. Mientras tanto, nuestros portavoces (Ricardo y Sol) se dirigieron al Corte Inglés para informarles de los motivos de nuestra presencia.

Media hora después, solucionados los problemas con el viento, los diecisiete voluntarios (enfundados en forros polares y sombreros verdes, y con las felicitaciones, recetas y listas rojas en mano) estábamos a pie de calle, de persona en persona, de consumidor en consumidor, explicando nuestros motivos. Y durante casi cuatro horas, estuvimos allá, intentando hacer funcionar los bolígrafos, intentando no congelarnos, respondiendo a los “Where is the Camp Nou?”, aguantando las declaraciones de amor de algún caminante… pero, sobre todo, concienciando y explicando.

“¿Cómo que el rape y el bacalao están sobreexplotados?”, preguntaban algunos. “¿La acuicultura perjudica el entorno donde se realiza?”; “Sabía lo del atún rojo, pero eso del langostino…”; “¡Ah! pero ésto del ‘arrastre’ ¿aún se hace?”; “Nos lo estamos cargando todo, y ¡mira que el pescado está caro!”; “Muy mal lo del pescado pequeño”; “No conseguiréis nada pero gracias por vuestro esfuerzo”; “Fírmen los dos, venga, que cada pequeño gesto suma”; “¡Atrévase con esta receta sostenible!”; “Muchas gracias, que pase una Feliz Navidad”.

A eso de las 14.00 horas, nos volvimos a reunir todos; hicimos recuento de postales navideñas (434 postales firmadas en toda la mañana), nos hicimos una foto family y entregamos las postales al encargado del Corte Inglés.

Después, guardada la mesa y todo, metro, la ofi y hacia casa contentos y satisfechos con los resultados de la jornada, quizá pensando en cómo hacerlo nosotros mismos para conseguir que nuestras propias Navidades sean más sostenibles.

Ismaël Guye, voluntario del Grupo Local de Barcelona

Acerca de L@s Voluntari@s

Los voluntarios y voluntarias de Greenpeace España actúan
Esta entrada fue publicada en Catalunya y etiquetada , , , , . Guarda el enlace permanente.

2 respuestas a Atreveixi’s amb aquesta recepta sostenible! / ¡Atrévase con esta receta sostenible!

  1. apuntesdelcamino dijo:

    Felicitats per l’acció! M’enorgulleix veure com ni el fred ni el vent aturen les ganes de viure en un món millor!
    Bon nadal a tots, encara que no hi pugui ser “en persona”, us envio els millors desitjos per l’any vinent. Molta sort amb tot, una abraçada

    Marta

  2. Ricardo dijo:

    Nuestras estrellas primordiales son la lucha y la esperanza

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s