Gairebé 600 firmes … Un cop més, prova superada! / Casi 600 firmas… ¡Una vez más, prueba superada!

Dissabte 19 de febrer. Ha sortit el Sol, no fa fred, són les 9.00 del matí i ja hi ha moviment a l’oficina de Greenpeace a Barcelona. Participem en una sortida de suport a la campanya ‘Drets per a les persones, regles per als negocis’ que, junt amb organitzacions de 13 països europeus s’ha llançat per a aconseguir reformes en la manera d’operar de les empreses. L’objectiu d’aquesta sortida és ajudar a obtenir les 10.000 signatures que d’Espanya es volen afegir a la campanya europea. A Greenpeace, 14 grups locals participem en aquesta iniciativa.

A primera hora, un grup de voluntaris recull a l’oficina el material necessari i ho porta al punt triat per a la sortida, en una de les entrades del parc de la Ciutadella. Allà, s’uneixen la resta de participants. A les 10.00 del matí ja hi ha un grup de 12 voluntaris/es i una taula informativa de Greenpeace. Comença l’acció…

Hi ha poc moviment de persones en el parc. Es veuen alguns corredors, turistes amb les seves càmeres i algun veí que passeja el seu gos. Encara és aviat. Tots nosaltres comencem a parlar amb la gent que s’acosta i a demanar signatures de suport a la campanya.

Segons passa el matí, el Parc de la Ciutadella, com tots els dissabtes, es va omplint de persones. Ara els voluntaris i voluntàries tenen més feina. Hi ha més turistes (nacionals i internacionals), hi ha més persones passejant amb els seus infants, hi ha més veïns i veïnes que passegen als seus gossos, i hi ha un munt de joves d’excursió… tots són informats de la campanya pel voluntariat i el nombre de signatures va augmentant.

A la majoria dels casos, les persones responen positivament davant de qui ens acostem a informar-les de l’acció. Molts escolten i després signen la campanya de suport. Alguns no tenen temps i altres directament no volen saber res del tema…

El temps passa i ja són les 2 de la tarda. A aquesta hora acaba l’activitat de suport a la campanya. S’han arreplegat quasi 600 signatures… Una vegada més, prova superada!

Ens felicitem mútuament entre somriures i aprofitem per a fer unes fotos. Recollim el material i alguns i algunes el tornen a l’oficina.

Final de la sortida de suport, encara que les signatures es continuaran recollint fins el mes de maig. L’equip de voluntaris s’acomiada fins a la propera activitat!

Andrés Garci, voluntari del grup local de Barcelona

—————————————————————————————————-

Sábado 19 de febrero. Amanece soleado, no hace frío, son las 9.00 de la mañana y ya hay movimiento en la oficina de Greenpeace en Barcelona. Participamos en una salida de apoyo a la campaña ‘Derechos para las personas, reglas para los negocios‘ que, junto a organizaciones de 13 países europeos se ha lanzado para conseguir reformas en la manera de operar de las empresas. El objetivo de esta salida es ayudar a obtener las 10.000 firmas que desde España se quieren adherir a la campaña europea. En Greenpeace, 14 grupos locales participamos en esta iniciativa.

A primera hora, un grupo de voluntarios y voluntarias recoge en la oficina el material necesario y lo lleva al punto elegido para la salida, en una de las entradas del Parque de la Ciutadella. Allí se unen el resto de participantes. A las 10.00 de la mañana ya hay un grupo de 12 voluntarios/as y una mesa informativa de Greenpeace. Empieza la acción…

Hay poco movimiento de personas en el parque. Se ven algunos corredores, turistas con sus cámaras y algún que otro vecino que pasea a su perro. Todavía es pronto. Todos y todas empezamos a hablar con la gente que se acerca y a recoger firmas de apoyo a la campaña.

Según pasa la mañana, el Parque de la Ciutadella, como todos los sábados, se va llenando de personas. Ahora tenemos más trabajo. Hay más turistas (nacionales e internacionales), hay más personas paseando con sus hijos, hay más vecinos que pasean a sus perros, y hay montones de niños y niñas de excursión… todo el mundo es informado de la campaña por los/las voluntarios/as y el número de firmas recogidas va aumentando.

En la mayoría de los casos, las personas responden positivamente ante los que nos acercamos a informarles de la acción. Muchas escuchan y luego firman la campaña de apoyo. Algunas no tienen tiempo y otras directamente no quieren saber nada del tema…

El tiempo pasa y ya son las dos de la tarde. A esta hora termina la actividad de apoyo a la campaña. Se han recogido casi 600 firmas ¡Una vez más, prueba superada!

Nos felicitamos mutuamente entre sonrisas y aprovechamos para sacarnos unas fotos. Se recoge el material y algunos lo devuelven a la oficina.

Final de la salida de apoyo, aunque las firmas se seguirán recogiendo hasta el mes de mayo. ¡El equipo de voluntarios y voluntarias se despide hasta la próxima actividad!

Andrés García, voluntario del grupo local de Barcelona

Acerca de L@s Voluntari@s

Los voluntarios y voluntarias de Greenpeace España actúan
Esta entrada fue publicada en Catalunya y etiquetada , , , . Guarda el enlace permanente.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s