Una aventura de dues rodes amb molt de tacte humà / Una aventura en dos ruedas con mucho tacto humano

De videos

Fem una prova? Tanca els ulls i pensa en les imatges que se t’acudeixen si dic aquesta paraula… ulls tancats? Vinga: T-R-A-N-S-P-O-R-T.

Ara deixa’m endevinar en allò que has pensat: cotxes a un embús, anuncis de cotxes a paisatges paradisíacs, avions a aeroports, camions carregats de mercaderies, motos a la ciutat, autopistes, carreteres, vies del tren o mitjans de transport públic com el metro. Estic segura que has pensat, segurament, en tres del conceptes que he mencionat abans. Tinc raó?

I penso, per què en primer lloc pensem en aquests mitjans motoritzats i no en aquells que són transports de tota la vida? No saps a què m’estic referint? Doncs en un mitjà de transport que et permet anar fàcilment d’un punt A a un punt B, que no fa soroll, que no necessita benzina i que, per això mateix, és més barat. Vaja, inclús és ideal per a rebaixar els michelines. M’estic referint a la bicicleta: el meu vehicle preferit. A més d’aquests avantatges, he de reconèixer que anar en bici és una aventura.

Et convido a viure una experiència extraordinària! Anar pels carrils ben xulos en els quals ets el protagonista –amb o sense casc- i on ningú envaeix el teu terreny. I després, donar-te de nassos amb uns obstacles estranys, com les places. Algú ha travessat recentment plaça Espanya venint de Gran Via? Quina aventura tan divertida! És com si estiguessis anant per una autopista i de sobte et trobessis un semàfor: una frenada en sec garantida!

El nou centre comercial acabat d’inaugurar en aquest punt en concret ha provocat que el contacte humà sigui molt intens. A la planificació urbanística de la zona han pensat en tot. Compta amb un nou pàrking, una nova parada de bus, connexió amb el metro i els ferrocarrils. Però, algú ha pensat en les centenars de bicicletes que cada dia intenten creuar aquest lloc emblemàtic sense menjar-se un vianant o un turista que vol fer una foto? Algú ha pensat que necessitem també un aparcament per tal que no ens les robin?

Carai! Discutim molt sobre tonteries com la reducció de 120 a 110 km/hora, però ens oblidem dels molts obstacles dels nostre dia a dia. I els ciclistes ens conformem, vivim saltant-los sense donar-nos compte… com aquell joc de tasses de cafè que ens van regalar i que no ens agraden però que seguim usant.

Fins que no acabi aquesta muntanya russa que és moure’s en bici per la ciutat, podrem convèncer a pocs aficionats dels cotxe a contaminar menys… Ens consola poc el fet que, segons 20minutos.es, Barcelona es trobi entre les ciutats que més han recolzat la bici…

Endavant! Poc a poc ho aconseguirem!

Jutta, voluntària del grup local de Barna

————————————————————————————————————————–

¿Hacemos una prueba? Cierra los ojos y piensa en las imágenes que se te ocurren si digo esta palabra… ¿Ojos cerrados? Venga: T – R – A – N – S – P – O – R – T – E.

Ahora déjame adivinar en lo que has pensado: coches en atascos, anuncios de coches en paisajes paradisiacos, aviones en aeropuertos, camiones cargados con mercancía, motos en la ciudad, autopistas, carreteras, vías del tren o medios de transporte público como el metro. Estoy segura de que, por lo menos, has pensado en tres de los conceptos mencionados, ¿verdad que sí?

Y pienso, ¿por qué en primer lugar pensamos en estos medios motorizados y no en los que son medios de transporte de toda la vida? ¿No sabes a qué me refiero? Pues en un medio de transporte con el que se puede ir fácilmente de un punto A a un punto B, que no hace ruido, que no necesita gasolina y que, por eso mismo, su uso es barato. Vaya, hasta es ideal para rebajar los michelines. Me refiero a la bicicleta, mi “vehículo” preferido.

A parte de estas ventajas, he de reconocer que ir con bici es una aventura. ¡Te invito a vivir una experiencia extraordinaria! Ir por carriles chulos en los que eres el protagonista -con o sin casco- y por donde nadie invade tu terreno. Y luego, topar de repente con obstáculos tan raros como una plaza…

¿Alguien ha travesado últimamente plaza España yendo por Gran Vía? ¡Qué aventura tan divertida! Es como si estuvieras yendo en una autopista y de repente te encontraras con un semáforo; un frenazo en seco garantizado.

El nuevo centro comercial recién inaugurado en este lugar en concreto ha provocado que el contacto humano sea muy intenso. En la planificación urbanística de la zona han pensado en todo. Cuenta con un nuevo parking, una nueva parada de autobús, conexión de metro y ferrocarriles. ¿Pero alguien ha pensado en los cientos de bicicletas que cada día intentan cruzar este lugar emblemático sin comerse un peatón o a un turista que quiere sacar una foto? ¿Alguien ha pensado en que necesitamos también un aparcamiento de bicicletas para que no nos las roben?

Caray. Muchas veces discutimos sobre tonterías como la reducción de 120 a 110 km/hora, pero nos olvidamos de los muchos obstáculos de nuestro día a día. Y los ciclistas nos conformamos, vivimos saltándolos sin darnos cuenta, como ese juego de tazas de café que nos regalaron y que no nos gusta pero que seguimos usando…

Hasta no se acabe la montaña rusa de moverse por la ciudad con bicicleta, podremos convencer a pocos aficionados del coche para contaminar menos. Nos consuela poco el hecho de que según 20minutos.es, Barcelona se encuentra entre las ciudades que más ha apoyado a la bici…

Adelante. ¡Poco a poco lo conseguiremos!

Jutta, voluntaria del grupo local de Barcelona

Acerca de L@s Voluntari@s

Los voluntarios y voluntarias de Greenpeace España actúan
Esta entrada fue publicada en Catalunya y etiquetada , , , , . Guarda el enlace permanente.

Una respuesta a Una aventura de dues rodes amb molt de tacte humà / Una aventura en dos ruedas con mucho tacto humano

  1. Pelayo dijo:

    También es mi medio de transporte preferido. En Oviedo vamos mezclados con el resto de vehículos, pero poco a poco conseguiremos que se adapten a nuestra presencia. Aunque, caray, hay algun@s que les cuesta

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s