Pescant signatures i altres peixos estranys / Pescando firmas y otros peces extraños

El passat 25 de juny, vam desafiar la calor i el pont de Sant Joan per poder recollir signatures de recolzament a la campanya contra la pesca d’arrossegament. Una de les coses que més sorprèn quan has de recollir signatures és veure i comprovar com de variada és l’espècie humana, fet que deixa sempre un reguitzell d’anècdotes curioses.

En general, la jornada va ser molt productiva –donat el dia- i vam recollir unes 260 signatures que vam entregar a un responsable de Capabro molt atent i que va oferir una de les perles del dia en afirmar que “per a mi, com si s’acaba tot el peix del món, perquè quan la meva dona me’l posa per sopar és el pitjor que em pot passar”… Suposem que parlava metafòricament…

L’Imma va xerrar amb tothom, obrint debat amb transeünts que queien a les seves xarxes comunicatives. Segons ella, és la gent gran qui té més ganes de parlar: “ens donen la seva signatura perquè són d’una època en què la pesca era sostenible, ens expliquen també les seves malalties, els seus pensaments, tanta experiència consumida moltes vegades per la soledat!”.

I refereix un anècdota sobre la de coses que s’empesca la gent per no atendre’t: “un senyor que no volia aturar-se ens va dir que només parlava anglès (amb accent català!). ohhhh… sorpresa nosaltres també el parlem, i li vaig haver d’explicar en anglès a un català, i no li va quedar més remei que escoltar, tot i que al final no ha signat”. Bé per l’esforç!

En Jean Michel va pescar un turista anglès de debò i tota la conversa devia ser digna d’una bona tira còmica: “quan li vaig explicar de què anava la recollida, em va dir que ell no menjava peix. Llavors li vaig dir que signés pels seus fills, i em va dir que no en tenia. Doncs signa pels fills que tindràs, li vaig dir jo. I em va contestar que no pensava tenir-ne mai”. Aquesta és l’actitud Greenpeace davant l’adversitat!

En Jean Michel comenta que va percebre aquest sentiment en la gent: “Vaig sentir que la majoria de qui signa, tot i signar, no creu ja en l’eficàcia de la recollida de signatures”. Llavors cal explicar que sí serveix i donar exemples de casos on ha funcionat el sistema.  

L’Imma aporta el comentari més estrany i digne de menció del dia, aquell que demostra com de variat és el mercat pesquer dels possibles signants: “Jo sóc anti-Greenpeace perquè abans era de Greenpeace però un dia vaig descobrir que ells eren anti-nuclears i jo sóc pro-nuclears, i llavors em vaig esborrar…”. I clar, no va signar perquè és pronuclear…
Imma i Jean Michel, voluntaris del Grup Local de Barcelona.
 
————————————————————–

El pasado 25 de junio, desafiamos el calor y el puente de San Juan para poder recoger firmas de apoyo a la campaña contra la pesca de arrastre. Una de las cosas que más sorprende cuando tienes que recoger firmas es ver y comprobar como de variada es la especie humana, hecho que deja siempre una retahíla de anécdotas curiosas.

En general, la jornada fue muy productiva –dado el día- y recogimos unas 260 firmas que entregamos a un responsable de Capabro muy atento y que ofreció una de las perlas del día al afirmar que “para mí, como si se acaba todo el pescado del mundo, porque cuando mi mujer me lo pone para cenar es el peor que me puede pasar”… Suponemos que hablaba metafóricamente…

Imma charló con todo el mundo, abriendo debate con transeúntes que caían en sus redes comunicativas. Según ella, es la gente mayor quien tiene más ganas de hablar: “nos dan su firma porque son de una época en que la pesca era sostenible, nos explican también sus enfermedades, sus pensamientos, tanta experiencia consumida muchas veces por la soledad!!”.

Y refiere un anécdota sobre la de cosas que se la gente para no atenderte: “un señor que no quería pararse nos dijo que sólo hablaba inglés (¡con acento catalán!). ohhhh… ¡Sopresa nosotros también lo hablamos! y le tuve que explicar en inglés a un catalán y no le quedó más remedio que escuchar, a pesar de que al final no quiso firmar”. Bien por el esfuerzo!

Jean Michel pescó un turista inglés de verdad y toda la conversación debía de ser digna de una buena tira cómica: “cuando le expliqué de que iba la recogida, me dijo que él no comía pescado. Entonces le dije que firmara por sus hijos, y me dijo que no tenía. Pues firma por los hijos que tendrás, le dije yo. Y me contestó que no pensaba tener nunca”. ¡Esta es la actitud Greenpeace ante la adversidad!

Jean Michel comenta que percibió este sentimiento en la gente: “Sentí que la mayoría de quien firma, a pesar de firmar, no cree ya en la eficacia de la recogida de firmas”. Entonces hay que explicar que sí sirve y dar ejemplos de casos donde ha funcionado el sistema.

Imma aporta el comentario más extraño y digno de mención del día, aquel que demuestra qué variado es el mercado pesquero de los posibles firmantes: “Yo soy anti-Greenpeace porque antes era de Greenpeace pero un día descubrí que ellos eran antinucleares y yo soy pronucleares, y entonces me borré…”. Y claro, no firmó porque es pronuclear…

Imma y Jean Michel, voluntarios del grupo local de Barcelona

Acerca de L@s Voluntari@s

Los voluntarios y voluntarias de Greenpeace España actúan
Esta entrada fue publicada en Catalunya y etiquetada , , , . Guarda el enlace permanente.

Una respuesta a Pescant signatures i altres peixos estranys / Pescando firmas y otros peces extraños

  1. Jean-Michel dijo:

    Muchas personas no lo creen, pero sí que funcionan la firmas!
    ¡Varios de los que firmaron se decían indignados!
    Y ahora más que nunca los movimientos por las redes sociales funcionan de maravillas. Creo que el hecho de que todo esté conectado, y la velocidad con la que se esparcen rumores e ideas de tal o tal marca/tema/ situación, hace que es una situación muy inestable ( el rumor) y que mejor controlar para no dañar la imagen, mejor que se diga lo que la marca representa y no algo malo, porque malo=perdida de beneficios/ credibilidad.
    Después de todo creo que la verdadera forma de cambiarnos, es tomando consciencia, ¿pero para ello se necesita cierta apertura no?

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s