Warrior vs Relax

Ja tenim a Barcelona el nou Rainbow Warrior. Quina emoció, quines ganes de veure’l tots els voluntaris i persones que simpatitzen amb nosaltres! El RWIII és tota una insígnia en innovacions ecològiques, com hem pogut llegir aquests dies. Però hi ha una dada que em crida l’atenció més que la resta: és un vaixell que està preparat per tractar els residus que genera. Té dos compactadores d’escombraries, un sistema de tractament biològic d’aigües residuals i aigües grises i un aparell que tritura les ampolles de vidre.

I em pregunto: com gestionen els grans vaixells el tema de les seves escombraries a alta mar? Començo a googlejar aquest tema i… em sento com si hagués topat amb un vesper.

El Port de Barcelona és el major port de creuers del Mediterrani, i el cinquè port de creuers del món, solament superat pels grans ports del Carib. Llegeixo sobre aquestes “ciutats flotants”, que poden portar fins a 5.000 persones per creuer. Aquests dies es calcula que uns 500 creuers estan navegant pel món amb un total de mig milió de llits.

Una ONG especialista en oceans informa que la generació d’escombraries és un problema urgent, ja que els creuers generen el 24% dels residus sòlids del tràfic marítim mundial. A bord d’aquests bucs, hi ha teatres, cinemes, piscines saunes, pistes de tennis, tendes, bugaderies, tintoreries i tot allò que un passatger pugui desitjar durant la seva estada en un “hotel” flotant. Llegeixo que se sol gastar 400 litres d’aigua i 3 quilos d’escombraries diàries per passatger. També que les emissions de fum per la incineració de residus i la combustió dels motors és 50 vegades més tòxica de l’habitual a causa de la naturalesa dels combustibles utilitzats. I encara hem de sumar els abocaments d’aigües fecals, olis, aigües del llast, i qualsevol un altre que puguem imaginar que es pot produir en una ciutat de 5.000 habitants.

Llegeixo que, freqüentment, les deixalles d’aquests vaixells són abocades als oceans pels quals naveguen. La legislació internacional sobre el tractament i abocament d’aquests residus amb prou feines regula les activitats, només si s’apropen a les costes. Aquí decideixo parar d’investigar perquè m’entristeix el que trobo i m’adono que la batalla ecològica és llarga i difícil, queda molt per millorar.

Benvingut Guerrer de l’Arc de Sant Martí! Benvingut a mostrar que hi ha alternatives per gaudir del nostre planeta sense destruir-lo. Benvingut a altres maneres de tractar els oceans, la nostra font de vida. Gràcies RWIII!

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Warrior vs Relax

Ya tenemos en Barcelona el nuevo Rainbow Warrior. ¡Qué emoción, que ganas de verlo para todos los voluntarios y personas que simpatizan con nosotros! El RWIII es toda una insignia en innovaciones ecológicas, como hemos podido leer estos días. Pero hay un dato que me llama la atención más que el resto: es un barco que está preparado para tratar los residuos que genera. Tiene dos compactadoras de basura, un sistema de tratamiento biológico de aguas residuales y aguas grises y un aparato que tritura las botellas de vidrio.

Y me pregunto: ¿cómo gestionan los grandes barcos el tema de su basura en alta mar? mpiezo a googlear este tema y… me siento como si hubiera topado con un avispero.

El Puerto de Barcelona es el mayor puerto de cruceros del Mediterráneo, y el quinto puerto de cruceros del mundo, solamente superado por los grandes portuarios del Caribe. Leo sobre estas “ciudades flotantes”, que pueden llevar hasta 5.000 personas por crucero. Estos días se calcula que están 500 cruceros navegando por el mundo con un total de medio millón de camas.

Una ONG especialista en océanos informa que la generación de basuras es un problema acuciante, ya que los cruceros generan el 24% de los residuos sólidos del tráfico marítimo mundial. A bordo de estos buques, hay teatros, cines, piscinas saunas, pistas de tenis, tiendas, lavanderías, tintorerías y todo aquello que un pasajero pueda desear durante su estancia en un “hotel” flotante. Leo que se suele gastar 400 litros de agua y 3 kilos de basura diarios por pasajero. También que las emisiones de humo por la incineración de residuos y la combustión de los motores es 50 veces más tóxica de lo habitual debido a la naturaleza de los combustibles utilizados. Y aún tenemos que sumar los vertidos de aguas fecales, aceites, aguas del lastre, y cualquier otro que podamos imaginar que pudiera producirse en una ciudad de 5.000 habitantes.

Leo que en alta mar muchas veces son vertidas a los océanos por los que navegan. La legislación internacional sobre el tratamiento y vertido de estos residuos apenas regula las actividades, sólo si se acercan a las costas. Aquí decido de parar de investigar porque me apena lo que encuentro, y me doy cuenta que la batalla ecológica es larga y difícil, queda mucho por mejorar.

Bienvenido Guerrero del Arco Iris! Bienvenido a mostrar que hay alternativas para disfrutar de nuestro planeta sin destruirlo. Bienvenido a otras maneras de tratar nuestros océanos, nuestra fuente de vida. ¡Gracias RWIII!

Jutta

Acerca de L@s Voluntari@s

Los voluntarios y voluntarias de Greenpeace España actúan
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Una respuesta a Warrior vs Relax

  1. Miguel dijo:

    Diuen que la ignorància és la felicitat, però no hi estic d’acord. Cal saber què passar arreu del món per que es faci públic i es pugui posar remei. En aquest cas el RWIII és un exemple a seguir i així ho hem de fer saber a totes les nostres amistats.
    Molt bon escrit Jutta! 🙂

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