Cap d’Any al Rainbow Warrior / Fin de Año en el Rainbow Warrior


31 de Desembre de 2011. El capità va preferir donar-nos dia lliure en comptes de l’1 de gener perquè, en estar propera l’arribada a Las Palmas, volia que el vaixell estigués a punt just abans de l’arribada. Encara que fos dia lliure sempre hi ha alguna tasca que es pot fer, com ara ajudar a la cuina. I anant a la cuina és quan vaig començar a veure que no era un dia qualsevol: al menjador algú s’encarregava de posar per tot arreu globus amb el clàssic Happy New Year… ‘És veritat! avui és Any Nou ‘, vaig recordar.

A la tarda, van començar a preparar les coses per celebrar-ho. Una de les coses més divertides va ser quan es van posar a fer barrets amb paper de diari i a l’hora del sopar li van posar per sorpresa al capità Joel una gorra en la qual l’havien dibuixat com un barret pirata, i just per al capità!!

A la nit l’ambient era molt distès. Parlant amb l’spanish team (Raquel, Araceli, Emili, Mir) vaig preguntar si hi havia raïm per celebrar… i no hi havia, però la Raquel va recordar que havia panses, que no és el mateix però és semblant. Llavors, gairebé arribat l’any nou, algú va tenir la idea de fer les campanades ni més ni menys que amb la campana del Rainbow Warrior, que només sona quan el vaixell està en perill, però aquella nit havia de sonar per tot el contrari.

Érem gairebé tota la tripulació a coberta al so de les campanades i menjant les panses de raïm, celebrant l’any nou, un any nou molt especial per a mi en un vaixell, en un lloc i amb gent molt especial. Però hi mancava un detall: a les Illes Canàries cal endarrerir una hora el rellotge i no es va escollir millor moment que a la una de la matinada. Així vam poder celebrar un altre any nou, el que va servir perquè el Mir, que s’havia perdut el primer, el celebrés.

Em vaig apropar a l’Emili i li vaig comentar la meva sorpresa en celebrar l’any nou així, no m’ho esperava. Ell em va contestar que està bé tenir aquests moments perquè hi ha altres, com en una campanya o una acció, en què un s’ho passa malament de vegades. No podia estar més d’acord amb ell.

Alejandro

……………………………………………………………………………………

Fin de Año en el Rainbow Warrior

31 de Diciembre de 2011. El capitán prefirió dar día libre en vez del 1 de enero porque, al estar próxima la llegada a Las Palmas, quería que el barco estuviese a punto justo antes de la llegada. Aunque era día libre siempre hay alguna tarea que se puede hacer, como por ejemplo ayudar en la cocina. Y yendo a la cocina es cuando empecé a ver que no era un día cualquiera, porque en el comedor alguien se encargó de poner por todos lados globos con el clásico Happy New Year ‘¡Es verdad! hoy es Año Nuevo’, recordé.

Por la tarde, empezaron a preparar las cosas para celebrarlo. Una de la cosas más divertidas fue cuando se pusieron a hacer gorros con papel de diario y a la hora de la cena le pusieron por sorpresa al capitán Joel un gorro en el cual lo habían dibujado como un sombrero pirata, !y justo para el capitán!!

Por la noche el ambiente era muy distendido. Hablando con el spanish team (Raquel, Araceli, Emili, Mir) pregunté si había uvas para celebrarlo… y no había, pero Raquel recordó que había uvas pasas, que no es lo mismo pero casi. Entonces, casi llegado el año nuevo, alguien tuvo la idea de hacer las campanadas nada más y nada menos que con la campana del Rainbow Warrior, la que sólo suena cuando el barco está en serio peligro, pero esa noche iba a sonar para todo lo contrario.

Estábamos casi toda la tripulación en cubierta al son de las campanadas y las pasas celebrando el año nuevo, un año nuevo muy especial para mí en un barco, en un lugar y con gente muy especial. Pero faltaba un detalle a todo esto: en las Islas Canarias hay que atrasar una hora el reloj y no se escogió mejor momento que a la 1. Así pudimos celebrar otro año nuevo, lo que sirvió para que Mir, que se había perdido el primero, lo celebrase.

Me acerqué a Emili y le comenté mi sorpresa al celebrar el año nuevo así, no me lo esperaba. Él me contestó que está bien tener estos momentos porque hay otros, como en una campaña o una acción, en los que uno lo pasa mal a veces. No podía estar más de acuerdo con él.

Alejandro, voluntario de Greenpeace Catalunya

Sigue a Catalunya en las redes sociales…

Facebook

Twitter

Acerca de L@s Voluntari@s

Los voluntarios y voluntarias de Greenpeace España actúan
Esta entrada fue publicada en Catalunya y etiquetada , , , , , , . Guarda el enlace permanente.

Una respuesta a Cap d’Any al Rainbow Warrior / Fin de Año en el Rainbow Warrior

  1. Darth Cram dijo:

    No hi ha cap vaixell de Green Peace a l’antartida?? Que hi fa a les Canaries??

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s