Fukushima, un any després: Mallorca segueix amb vosaltres

Des de Mallorca no vàrem poder deixar de recordar l’aniversari d’un dels majors desastres nuclears de la història i donar el nostre suport a les víctimes i afectats, a la vegada que recordam que per a que això no torni a passar és necessari el tancament de totes les centrals nuclears. Al dematí vàrem muntar la nostra taula a la plaça Mayor, una de les més transitades de Palma.

El vient que va bufar durant tot el matí ens va desmuntar en vàries ocasions el mapa nuclear, però no va poder amb nosaltres i, al final, vàrem optar per fermar-lo. En aquesta ocasió vàrem ser bastants voluntaris, el que ens va permetre atendre sense problemes a totes les persones que es vàren anar acostant. A aquesta gent li donàvem l’oportunitat d’enviar un misatge de suport al poble japonés i la veritat és que la gent es bolcar amb el tema. Vàrem aconseguir recollir més de 80 missatges en 3 hores.

“Estamos con vosotros y con todas las víctimas y afectados por esta energía tan tan tan peligrosa.” (Estam amb vosaltres i amb totes les víctimes i afectats per aquesta energia tan tan tan perillosa) ens contava una d’aquestes persones. Una altra va escriure un fragment de la música de Sakura, un tema folklòric japonés. “Os desitjo que os recupereu de tots els mals ocasionats i el que més desitjo és que mai més es puga repetir!” és un altre dels misatges que es va anar repetint durant tot el matí.

Per una altra banda, al ser una zona molt turística, no faltàren molts visitants d’altres regions d’Espanya i d’altres països. Per sort, alguns ja ens defensam amb l’anglès i ja comptam amb 2 voluntàries que saben alemany, per la qual cosa ells també vàren poder expressar el seu suport al poble japonés com aquest visitant: “We wish you all the best, hoping that this never happens again” (Vos desitjam el mejor, confiant en què això no torni a succeir mai més).

A l’horabaixa vàrem realitzar un acte més tranquil juntament amb el GOB, Amics de la terra i Fundació Deixalles. Realitzam una vigília davant de l’ajuntament en memòria de les víctimes i afectats. En terra, usant espelmes petites, formam un ‘NO’ on la o era el símbol nuclear, en senyal de repulsa a aquesta forma d’energia. Moltes persones es concentraren per recordar lo ocurrit al Japó. Es va llegir un manifest en record de la tragèdia ocorreguda amb el terratrèmol, el posterior tsunami i el desastre nuclear, i es va guardar un minut de silenci.
Nuclears, ni aquí ni en el Japó!

Toni Salom, voluntari del grup de les Illes Balears

——————————————————————————————————————————-

Fukushima, un año después: Mallorca sigue con vosotros

Desde Mallorca no pudimos dejar de recordar el aniversario de unos de los mayores desastres nucleares de la historia y dar nuestro apoyo a las víctimas y afectados, a la vez que recordar que para que esto no vuelva a pasar es necesario el cierre de todas las centrales nucleares. El día de la salida, por la mañana, montamos nuestra mesa en plaza Mayor, una de las más transitadas de Palma.

El viento que sopló durante toda la mañana, nos desmontó en varias ocasiones el mapa nuclear, pero no pudo con nosotros y, al final, optamos por atarlo. En esta ocasión fuimos bastantes voluntarios, lo que nos permitió atender sin problemas a todas las personas que se fueron acercando. A esta gente le dábamos la oportunidad de enviar un mensaje de apoyo al pueblo japonés y la verdad es que la gente se volcó con el tema. Conseguimos recoger más de 80 mensajes en 3 horas.

“Estamos con vosotros y con todas las víctimas y afectados por esta energía tan tan tan peligrosa.” nos contaba una de estas personas. Otra escribió un fragmento de la música de Sakura, un tema folklórico japonés. “Os desitjo que os recupereu de tots els mals ocasionats i el que més desitjo és que mai més es puga repetir!” (Os deseo que os recuperéis de todos los males ocasionados y lo que más deseo es que nunca más se pueda repetir) es otro de los mensajes que se fue repitiendo durante toda la mañana.

Por otro lado, al ser una zona muy turística, no faltaron muchos visitantes de otras regiones de España y de otros países. Por suerte, algunos ya nos defendemos con el inglés y ya contamos con dos voluntarias que saben alemán, por lo que ellos también pudieron expresar su apoyo al pueblo japonés como este visitante: “We wish you all the best, hoping that this never happens again” (Os deseamos lo mejor, confiando en que esto no vuelva a ocurrir jamás).

Por la tarde, realizamos un acto más tranquilo junto al GOB, Amics de la terra y Fundació Deixalles. Realizamos una vigilia en frente del ayuntamiento en memoria de las víctimas y afectados. En el suelo, usando velas pequeñas, formamos un ‘NO’ donde la o era el símbolo nuclear, en señal de repulsa a esta forma de energía. Muchas personas se concentraron para recordar lo ocurrido en Japón. Se leyó un manifiesto en recuerdo de la tragedia ocurrida con el terremoto, el posterior tsunami y el desastre nuclear, y se guardó un minuto de silencio.

¡Nucleares, ni aquí ni en Japón!

Toni Salom, voluntario del grupo de las Islas Baleares

Sigue a Illes Balears en las redes sociales…

Facebook
Twitter

Acerca de L@s Voluntari@s

Los voluntarios y voluntarias de Greenpeace España actúan
Esta entrada fue publicada en Baleares y etiquetada . Guarda el enlace permanente.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s