El arbres també ballen per l’Amazònia / Los árboles también bailan por la Amazonía

ImagenSenyors i Senyores, això és una bogeria! A ritme de samba, capoeira i batukada, aquest cap de setmana ens pintem més verds que mai i ens posem de tots colors per demanar que no s’arribi a tallar ni un sol arbre més al bosc primari més gran del planeta: l’Amazònia.

Si el ritme de desforestació continua com va, aquest gran pulmó verd haurà desaparegut completament en 50 anys. Una autèntica catàstrofe en termes de canvi climàtic i pèrdua de biodiversitat, absolutament irreparable. Com a l’Indonèsia, hàbitat d’espècies tan preuades i amenaçades com el tigre i l’orangutà, no és acceptable que els interessos de les grans indústries de la fusta, l’oli de palma, l’agricultura de la soja i la ramaderia de carn hiper extensives ens condemnin a l’asfíxia, desestabilitzin el clima mundial sense remei i vagin deixant sense llar ni recursos propis a 20 milions de persones només al Brasil. Ja ho diuen, pan para hoy y hambre para mañana. A tots nivells.

La selva verge és una de les darreres fronteres naturals. No pot quedar esborrada del mapa a cop de talonari, il·legalitats, desenvolupament desenfrenat i saqueig indiscriminat que s’escampen com una imparable metàstasi.

Però com que a Greenpeace sempre creiem que encara estem a temps, li demanarem a Dilma Rousseff que legisli per fí una política de deforestació Zero per a l’Amazònia, sense amnisties per crims passats ni postures tèbies envers les demandes insaciables de la gran indústria que es lucra de la destrucció de la selva. I per això ens cal la signatura de 1,4 milions de companys i companyes brasilers… que ben segur voldran unir-se a la proposta arreu.

Brasilers i brasileres del món, és el vostre moment, en nom del vostre gran cor verd que és l’Amazònia! Ciutadans del planeta, els boscos primaris són el nostre tresor irrenunciable també! Així que tots a ballar per l’Amazònia aquest cap de setmana a Barcelona! No hi ha millor raó ni millor manera de bellugar-se per un motiu tan enorme! Mou-te amb nosaltres! Mou-te per l’Amazònia!

Sol, voluntària del Grup de Catalunya

—————————————————————————————————————

Señores y Señoras, ¡esto es una locura! A ritmo de samba, capoeira y batukada, este fin de semana nos pintamos más verdes que nunca y nos sacan los colores para pedir que no se llegue a talar ni un solo árbol más en el bosque primario más grande del planeta: la Amazonía.

 Si el ritmo de deforestación continúa como hasta ahora, este gran pulmón verde habrá desaparecido completamente en 50 años. Una auténtica catástrofe en términos de cambio climático y pérdida de biodiversidad, absolutamente irreparable. Como en Indonesia, hábitat de especies tan preciadas y amenazadas como el tigre y el orangután, no es aceptable que los intereses de las grandes industrias de la madera, el aceite de palma, la agricultura de la soja y la ganadería de carne hiper extensivas nos condenen a la asfixia, desestabilicen el clima mundial sin remedio y vayan dejando sin hogar ni recursos propios a 20 millones de personas, sólo en Brasil. Ya lo dicen, pan para hoy y hambre para mañana. A todos los niveles.

La selva virgen es una de las últimas fronteras naturales. No puede quedar borrada del mapa a golpe de talonario, ilegalidades, desarrollo desenfrenado y saqueo indiscriminado que se extienden como una metástasis imparable.

Pero como en Greenpeace siempre creemos que estamos aún a tiempo, le pediremos a Dilma Rousseff que legisle por fin una política de deforestación Cero para la Amazonía, sin amnistías para crímenes pasados ni posturas tibias hacia las demandas insaciables de la gran industria que se lucra de la destrucción de la selva. Y para ello nos hace falta la firma de 1,4 millones de compañeros y compañeras brasileños…que segurísimo querrán unirse a esta propuesta en todas partes.

¡Brasileños y brasileñas del mundo, es vuestro momento, en nombre de vuestro gran corazón verde que es la Amazonía! ¡Ciudadanos y ciudadanas del planeta, los bosques primarios son nuestro tesoro irrenunciable también!

 Así que ¡tod@s a bailar por la Amazonía este fin de semana en Barcelona!

¡No hay mejor razón ni mejor manera de moverse por un motivo tan enorme! ¡Muévete con nosotros! ¡Muévete por la Amazonía!

Sol, voluntaria del grupo de Catalunya

Sigue a Catalunya en las redes sociales…

Facebook
Twitter

Acerca de L@s Voluntari@s

Los voluntarios y voluntarias de Greenpeace España actúan
Esta entrada fue publicada en Catalunya y etiquetada , , , , , . Guarda el enlace permanente.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s